Blogger news

Hubungi saya untuk temujanji di 012 6543 629

Ejen TakafulPrudential sepenuh masa yang sentiasa bersedia berkhidmat untuk anda dan keluarga anda Sediakan perlindungan sebelum terlambat. Menyediakan perkidmatan konsultasi percuma ke seluruh Malaysia.

Pelan TERBAIK Untuk Keluarga Anda

Lindungilah keluarga anda dengan pelan terbaik dari kami.

ELAKKAN diri anda MUFLIS akibat sakit.

Ramai hutang Kad Kredit, bank untuk jelas bil perubatan swasta tinggi

Bila pesakit tidak dilindungi insurans

Dengan kos perubatan semakin menningkat, polisi insurans khususnya untuk penyakit kritikal menjadi AMAT PENTING.

BARAH, pembunuh dalam diam.

RM300,000 untuk rawat Barah. Jangan biarkan diri anda terbeban akibat terlambat membuat keputusan.

Friday, January 22, 2016

Kisah tauladan

Perkongsian dari seseorang yang saya boleh saya panggil "abang" kerna umurnya yang mencecah 50 tahun.

Beliau bercerita bagaimana beliau dahulunya seorang yang sangat negatif tentang insuran dan takaful. Bagaimana pun kerna satu insiden dan peristiwa telah mengubahkan pendiriannya untuk selama2nya. Beliau memulakan cerita....

Pada awal tahun 2015 beliau iaitu bulan januari anaknya kemalangan menaiki motosikal sewaktu pulang dari tempat kerja. Anaknya meninggal ditempat kejadian akibat kecederaan yang teruk.

Kesedihan yang teramat sangat dirasai kerna itu adalah anak lelaki sulungnya. Anak yang ditatang dari kecil dengan penuh kasih sayang. Padanya itulah bakal pembela keluarga semasa umur tuanya. Setelah 2 minggu bersedih diatas kematian anaknya itu, beliau dihubungi seorang Ejen Takaful memberitahu bahawa anaknya ada membeli polisi Takaful baru2 ini. Abang ini dengan rasa hairan kata " tak mungkin, sebab saya tahu anak saya ni takkan buat sesuatu tanpa meminta kebenaran saya"..

Satu pertemuan diatur diantara Ejen Takaful dengan abang ni untuk menunjukkan segala transaksi pembelian sijil takaful yang dibeli anaknya itu. Setelah diteliti memang benar anaknya ada memegang sijil Takaful syarikat tersebut. Beliau tidak menyangka bahawa anaknya itu baru sahaja menyertai pelan takaful itu 3 minggu sebelum kematiannya iaitu pada akhir bulan disember 2014.

Setelah ditunjukkan semua bukti2 itu, Ejen takaful berkenaan menyerahkan cek pampasan bernilai RM50,000 kepada beliau. Alangkah terkejutnya beliau dengan hanya sekali sumbangan dalam pelan takaful dapat pampasan sebegini. Tanpa diduga air mata jantannya mengalir membasahi pipi, terkenangkan anaknya yang seolah2 tahu akan ajalnya hampir tiba.

Beliau lanjut berbicara, "Wan buat betul2 kerja Wan ni, jumpa orang2 mcm saya yg dulu negatif tentang insuran takaful. Tak faham apa pun. Hanya dengar cerita kawan2 yang sama negatif tentang insuran takaful tanpa fahami apa yang sebenarnya".

Setelah beberapa ketika saya mohon mengundurkan diri kerna ada urusan yang lain pula. Salam dihulur tanda sampai masanya untuk kami berpisah, pelukan mesra sebagai penghargaan atas perkongsian pengalaman. Jelas wajahnya muram menampakkan lagi akan kesedihannya..

Begitu lah pengalaman sebagai ejen takaful. Pelbagai kisah suka duka orang ramai yang didengar. Banyak juga kes yang saya jumpa prospek yang berminat nk ambil pelan takaful tetapi suami tidak beri izin dan mcm2 lg.

Apa yang penting adalah "Apa yang akan kita ditinggalkan untuk anak / isteri / mak ayah / adik kakak selepas pemergian kita" Adakah hutang? atau sebaliknya.

Moga kisah ini memberi manfaat

Saturday, November 8, 2014

KOS PERUBATAN DI MALAYSIA

Kos Perubatan Di Malaysia Meningkat Setiap Tahun. Adakah anda sudah bersedia menghadapi segala kemungkinan? 

Hubungi saya untuk keterangan lanjut. Wan - 012 6543 629



Sunday, September 28, 2014

Join Pelan Takaful Merugikan

Mari saya share kes sebenar yang saya hadapi.
Baru2 ni anak saya berumur 10bln menghidapi demam virus. start dari raya pertama demam on n off. Sampai satu masa anak saya demam panas sampai 40c. Masa tu mmg kelam kabut nk warded cepat2 sbb 40c mmg bahaya, mcm2 boleh jadi..
..
Saya pun bw ke hospital Nilai Medical Centre utk warded. Warded selama 3hari. Alhamdulillah dh sembuh n cekout.
 
Mari kita buat kira2.
 
Pelan Takaful anak RM200 Sebulan
 
Jadi, RM200 Sebulan x 10Bulan (umur anak)
= RM2,000 (total caruman)
 
Bil Hospital 3 Hari RM3,500 (Dibayar Oleh Prubsn Takaful)
Elaun Duduk Wad = RM400 Sehari
 
RM400 (elaun) x 3 hari 

 = RM1200 (duit poket)
 
RM3,500 (Bil Hosp) + RM1,200 (elaun wad)
= RM4,700
 
RM2,000 (Total caruman) - RM4,700(Jumlah yg dibayar oleh Syarikat Takaful)
 
= RM2700
 
Nah, sekarang dimana yang org kata ambil pelan takaful merugikan

Bil hospital dibayar oleh syarikat takaful, dapat pulak duit poket. Utk keterangan lanjut boleh hubungi saya, wan 012.6543.629
 

* kpd yg masih lg pertimbangkan untuk ambil pelan takaful elok la cepat2, sbb dlm masa terdekat caruman akan dinaikkan. Medical Inflation 15%.

 
 

Wednesday, July 16, 2014

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 1435H


SALAM AIDILFITRI SEMUA

Dalam pada kita bergembira menyambut Aidilfitri, janganlah lupa untuk sediakan payung sebelum hari hujan.
Jika dah lupa cara bagaimana untuk mendapatkan konsultasi percuma,
sila lihat rajah dibawah.
Simple bukan?
Jom apply segera :)


Sunday, March 16, 2014

Bina Kerjaya Anda di Al Isra Associates


Illustrasi pendapatan agen-agen di Al-Isra'.
Berminat? Sila isi ruangan dibawah.
Nama Penuh *


No Telefon *


Pekerjaan Sekarang *


Lokasi *


Umur *


Email Anda *


Sunday, August 18, 2013

Medical Card Terbaru dari Prudential BSN

Medical Card Terbaru dari PruBSN.
 
HealthEnrich Premier - Full Coverage !!

Room and Board - Entitled for RM1,000/day for Preferred Hospital.
Organ Transplant (Lifetime Limit) - RM200,000.

Hospital Daily Cash Allowance - RM 200
Maternity Complications - RM20,000/year (1st in INSURANCE MARKET!!!!)
Overall Annual Limit - RM200,000

Lifetime Limit - RM4,000,000!!


Preferred Hospital :
PRINCE COURT HOSPITAL
GLENEAGLES KL
SUNWAY MEDICAL CENTRE
GMC PENANG
KPJ JOHOR SPECIALIST HOSPITAL


Dapatkan Quotation anda secara PERCUMA di:
http://www.takafulhealth.com/p/free-quotation.html


 (Picture taken at  Prince Court Suite)

HUBUNGI SEGERA!!

Wan Ibrahim (012.6543.629)

Call/SMS/WhatsApp.
BB Pin: 21db110f.

Thursday, May 30, 2013

Kisah Pelanggan Prudential

Bila terbaca keratan akhbar ini, teringat satu kisah sepasang suami isteri...

Si isteri sgt menentang keputusan suami utk mengambil polisi takaful kerana memikirkan kewangan keluarga yang terhad.

Sang suami berfikiran jauh dan mengambil keputusan utk ambil polisi takaful tanpa pengetahuan si isteri..

Beberapa bulan kemudian, sang suami kemalangan dan meninggal dunia.. Maka bersedihlah si isteri dan keluarga. Dilihatnya wajah anak2 mereka yg masih kecil. Kesian.. Anak2 yang masih kecil yg tidak mengerti apa2. Hidup tanpa ayah..

Kini si ibu perlu memikul tanggungjawab sebagai ayah+ibu.. Perlu mencari rezeki untuk membesarkan anak2. Perbelanjaan sekolah, keperluan harian, sewa rumah semuanya berlegar di fikiran.

Buntu apabila memikirkan bagaimana hendak menghadapi semua ini seorang diri.

Kemudian datang berita daripada adik arwah suami bahawa arwah ada mengambil pelan takaful. Alangkah terkejutnya si isteri. Terus mereka berurusan dengan pihak takaful.

Si isteri menitiskan air mata, apabila syarikat takaful mengeluarkan cek RM100 Ribu sebagai pampasan atas kematian suaminya

Maka, bermulanya timbul kesedaran tentang kepentingan mengambil pelan takaful.

Si isteri menarik nafas lega, dengan duit pampasan ini dapatlah kiranya menguruskan keluarga berseorangan buat sementara waktu sebelum memikirkan langkah seterusnya.

Si isteri telah belajar akan kesilapannya dulu. Dengan duit pampasan yg ada, digunakan sedikit untuk mengambil pelan takaful utk dirinya. Hati berkata "kalaulah aku xde nnti, apalah yg akan ku tinggalkan utk anak2 ku? Diharap dgn pelan ini adalah sedikit peninggalan utk mereka"

Pelajaran buat isteri : Jangan larang suami ambil pelan takaful, jika mereka tiada, itulah peninggalan buat anda.

Pelajaran buat suami :
Jadilah suami yang bertanggungjawab. Fikirkan tentang nasib isteri dan anak2 apabila kita tiada nanti.
 
 ACT NOW :)  BEFORE IT'S TOO LATE :(
Hubungi Wan Ibrahim 012 6543 629 Untuk keterangan lanjut.

Thursday, May 23, 2013

TAKAFUL bukan TAFAKUL

Sudah menjadi rutin harian saya untuk berkongsi tentang kepentingan takaful. Apa yang menggelikan hati saya, ada kala sesetengah orang apabila sy bertanya, "Encik ada pakai apa-apa insurans/takaful tak?'
dengan penuh yakin mereka menjawab 'Ya, saya ada pakai tafakul".
Memang menampakkan mereka menipu.. yang sebetulnya takaful, bukan tafakul.. hehe.

Itulah penyakit orang kita, apa salahnya bercakap benar. At least kalau mereka sincere boleh dapat ilmu baru tentang takaful. Bukan kena bayar pun..

Tapi inilah namanya tanggungjawab. At least sy lakukan kerja saya dan apa yang saya patut lakukan. Nak atau tidak terpulanglah pada diri sendiri.

Jika anda ingin penerangan ringkas mengenai pelan takaful & kad perubatan yang dapat membantu anda dan keluarga anda daripada bahana bil hospitalyang sangat membebankan, sila hubungi saya, di talian  
012 6543 629 utnuk keterangan secara percuma.

Akhir kata, sedikit nasihat daripada saya, ingatlah..


Dari Ibnu ‘Abbas, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,


اِغْتَنِمْ خَمْسًا قَبْلَ خَمْسٍ : شَبَابَكَ قَبْلَ هَرَمِكَ وَ صِحَّتَكَ قَبْلَ سَقَمِكَ وَ غِنَاكَ قَبْلَ فَقْرِكَ وَ فَرَاغَكَ قَبْلَ شَغْلِكَ وَ حَيَاتَكَ قَبْلَ مَوْتِكَ



“Manfaatkan lima perkara sebelum lima perkara :

Waktu mudamu sebelum datang waktu tuamu,
Waktu sehatmu sebelum datang waktu sakitmu,
Masa kayamu sebelum datang masa kefakiranmu,
Masa luangmu sebelum datang masa sibukmu,
Hidupmu sebelum datang kematianmu.”
(HR. Al Hakim dalam Al Mustadroknya, dikatakan oleh Adz Dzahabiy dalam At Talkhish berdasarkan syarat Bukhari-Muslim. Hadits ini dikatakan shohih oleh Syaikh Al Albani dalam Al Jami’ Ash Shogir)
Waktu mudamu sebelum datang waktu tuamu, maksudnya: “Lakukanlah ketaatan ketika dalam kondisi kuat untuk beramal (yaitu di waktu muda), sebelum datang masa tua renta.”
Waktu sehatmu sebelum datang waktu sakitmu, maksudnya: “Beramallah di waktu sehat, sebelum datang waktu yang menghalangi untuk beramal seperti di waktu sakit.”
Masa luangmu sebelum datang masa sibukmu, maksudnya: “Manfaatklah kesempatan (waktu luangmu) di dunia ini sebelum datang waktu sibukmu di akhirat nanti. Dan awal kehidupan akhirat adalah di alam kubur.”
Masa kayamu sebelum datang masa kefakiranmu, maksudnya: ”Bersedekahlah dengan kelebihan hartamu sebelum datang bencana yang dapat merusak harta tersebut, sehingga akhirnya engkau menjadi fakir di dunia maupun akhirat.”
Hidupmu sebelum datang kematianmu, maksudnya: “Lakukanlah sesuatu yang manfaat untuk kehidupan sesudah matimu, karena siapa pun yang mati, maka akan terputus amalannya.”


ACT NOW BEFORE IT'S TOO LATE.

Sunday, May 12, 2013

PRUDENTIAL BSN TAKAFUL


KAMI KINI TELAH MEMENANGI
"ASIA'S BEST TAKAFUL OPERATOR"
2012.


SYABAS DIUCAPKAN DI ATAS PILIHAN YANG BIJAK INI!


Monday, April 1, 2013

Follow This Six Simple Steps to get You and Your Family COVERED! =)


*********

IKUTI 6 LANGKAH MUDAH UNTUK ANDA DAN KELUARGA MENDAPATKAN PERLINDUNGAN DARI PRUDENTIAL BSN TAKAFUL! 

atau
HUBUNGI 012 6543 629
WAN IBRAHIM WAN YUSOFF

"EJEN PRUDENTIAL SEPENUH MASA
YANG SENTIASA MEMBERIKAN PERKHIDMATAN
TERBAIK UNTUK ANDA DAN KELUARGA ANDA"

ACT NOW :) BEFORE IT'S TOO LATE :(

 
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI.
BERHATI-HATILAH KETIKA PULANG KE KAMPUNG.
INGATLAH ORANG YANG TERSAYANG :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...