Blogger news

Hubungi saya untuk temujanji di 012 6543 629

Ejen TakafulPrudential sepenuh masa yang sentiasa bersedia berkhidmat untuk anda dan keluarga anda Sediakan perlindungan sebelum terlambat. Menyediakan perkidmatan konsultasi percuma ke seluruh Malaysia.

Pelan TERBAIK Untuk Keluarga Anda

Lindungilah keluarga anda dengan pelan terbaik dari kami.

ELAKKAN diri anda MUFLIS akibat sakit.

Ramai hutang Kad Kredit, bank untuk jelas bil perubatan swasta tinggi

Bila pesakit tidak dilindungi insurans

Dengan kos perubatan semakin menningkat, polisi insurans khususnya untuk penyakit kritikal menjadi AMAT PENTING.

BARAH, pembunuh dalam diam.

RM300,000 untuk rawat Barah. Jangan biarkan diri anda terbeban akibat terlambat membuat keputusan.

Sunday, September 28, 2014

Join Pelan Takaful Merugikan

Mari saya share kes sebenar yang saya hadapi.
Baru2 ni anak saya berumur 10bln menghidapi demam virus. start dari raya pertama demam on n off. Sampai satu masa anak saya demam panas sampai 40c. Masa tu mmg kelam kabut nk warded cepat2 sbb 40c mmg bahaya, mcm2 boleh jadi..
..
Saya pun bw ke hospital Nilai Medical Centre utk warded. Warded selama 3hari. Alhamdulillah dh sembuh n cekout.
 
Mari kita buat kira2.
 
Pelan Takaful anak RM200 Sebulan
 
Jadi, RM200 Sebulan x 10Bulan (umur anak)
= RM2,000 (total caruman)
 
Bil Hospital 3 Hari RM3,500 (Dibayar Oleh Prubsn Takaful)
Elaun Duduk Wad = RM400 Sehari
 
RM400 (elaun) x 3 hari 

 = RM1200 (duit poket)
 
RM3,500 (Bil Hosp) + RM1,200 (elaun wad)
= RM4,700
 
RM2,000 (Total caruman) - RM4,700(Jumlah yg dibayar oleh Syarikat Takaful)
 
= RM2700
 
Nah, sekarang dimana yang org kata ambil pelan takaful merugikan

Bil hospital dibayar oleh syarikat takaful, dapat pulak duit poket. Utk keterangan lanjut boleh hubungi saya, wan 012.6543.629
 

* kpd yg masih lg pertimbangkan untuk ambil pelan takaful elok la cepat2, sbb dlm masa terdekat caruman akan dinaikkan. Medical Inflation 15%.

 
 

Wednesday, July 16, 2014

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 1435H


SALAM AIDILFITRI SEMUA

Dalam pada kita bergembira menyambut Aidilfitri, janganlah lupa untuk sediakan payung sebelum hari hujan.
Jika dah lupa cara bagaimana untuk mendapatkan konsultasi percuma,
sila lihat rajah dibawah.
Simple bukan?
Jom apply segera :)


Sunday, March 16, 2014

Bina Kerjaya Anda di Al Isra Associates


Illustrasi pendapatan agen-agen di Al-Isra'.
Berminat? Sila isi ruangan dibawah.
Nama Penuh *


No Telefon *


Pekerjaan Sekarang *


Lokasi *


Umur *


Email Anda *


Sunday, August 18, 2013

Medical Card Terbaru dari Prudential BSN

Medical Card Terbaru dari PruBSN.
 
HealthEnrich Premier - Full Coverage !!

Room and Board - Entitled for RM1,000/day for Preferred Hospital.
Organ Transplant (Lifetime Limit) - RM200,000.

Hospital Daily Cash Allowance - RM 200
Maternity Complications - RM20,000/year (1st in INSURANCE MARKET!!!!)
Overall Annual Limit - RM200,000

Lifetime Limit - RM4,000,000!!


Preferred Hospital :
PRINCE COURT HOSPITAL
GLENEAGLES KL
SUNWAY MEDICAL CENTRE
GMC PENANG
KPJ JOHOR SPECIALIST HOSPITAL


Dapatkan Quotation anda secara PERCUMA di:
http://www.takafulhealth.com/p/free-quotation.html


 (Picture taken at  Prince Court Suite)

HUBUNGI SEGERA!!

Wan Ibrahim (012.6543.629)

Call/SMS/WhatsApp.
BB Pin: 21db110f.

Thursday, May 30, 2013

Kisah Pelanggan Prudential

Bila terbaca keratan akhbar ini, teringat satu kisah sepasang suami isteri...

Si isteri sgt menentang keputusan suami utk mengambil polisi takaful kerana memikirkan kewangan keluarga yang terhad.

Sang suami berfikiran jauh dan mengambil keputusan utk ambil polisi takaful tanpa pengetahuan si isteri..

Beberapa bulan kemudian, sang suami kemalangan dan meninggal dunia.. Maka bersedihlah si isteri dan keluarga. Dilihatnya wajah anak2 mereka yg masih kecil. Kesian.. Anak2 yang masih kecil yg tidak mengerti apa2. Hidup tanpa ayah..

Kini si ibu perlu memikul tanggungjawab sebagai ayah+ibu.. Perlu mencari rezeki untuk membesarkan anak2. Perbelanjaan sekolah, keperluan harian, sewa rumah semuanya berlegar di fikiran.

Buntu apabila memikirkan bagaimana hendak menghadapi semua ini seorang diri.

Kemudian datang berita daripada adik arwah suami bahawa arwah ada mengambil pelan takaful. Alangkah terkejutnya si isteri. Terus mereka berurusan dengan pihak takaful.

Si isteri menitiskan air mata, apabila syarikat takaful mengeluarkan cek RM100 Ribu sebagai pampasan atas kematian suaminya

Maka, bermulanya timbul kesedaran tentang kepentingan mengambil pelan takaful.

Si isteri menarik nafas lega, dengan duit pampasan ini dapatlah kiranya menguruskan keluarga berseorangan buat sementara waktu sebelum memikirkan langkah seterusnya.

Si isteri telah belajar akan kesilapannya dulu. Dengan duit pampasan yg ada, digunakan sedikit untuk mengambil pelan takaful utk dirinya. Hati berkata "kalaulah aku xde nnti, apalah yg akan ku tinggalkan utk anak2 ku? Diharap dgn pelan ini adalah sedikit peninggalan utk mereka"

Pelajaran buat isteri : Jangan larang suami ambil pelan takaful, jika mereka tiada, itulah peninggalan buat anda.

Pelajaran buat suami :
Jadilah suami yang bertanggungjawab. Fikirkan tentang nasib isteri dan anak2 apabila kita tiada nanti.
 
 ACT NOW :)  BEFORE IT'S TOO LATE :(
Hubungi Wan Ibrahim 012 6543 629 Untuk keterangan lanjut.

Thursday, May 23, 2013

TAKAFUL bukan TAFAKUL

Sudah menjadi rutin harian saya untuk berkongsi tentang kepentingan takaful. Apa yang menggelikan hati saya, ada kala sesetengah orang apabila sy bertanya, "Encik ada pakai apa-apa insurans/takaful tak?'
dengan penuh yakin mereka menjawab 'Ya, saya ada pakai tafakul".
Memang menampakkan mereka menipu.. yang sebetulnya takaful, bukan tafakul.. hehe.

Itulah penyakit orang kita, apa salahnya bercakap benar. At least kalau mereka sincere boleh dapat ilmu baru tentang takaful. Bukan kena bayar pun..

Tapi inilah namanya tanggungjawab. At least sy lakukan kerja saya dan apa yang saya patut lakukan. Nak atau tidak terpulanglah pada diri sendiri.

Jika anda ingin penerangan ringkas mengenai pelan takaful & kad perubatan yang dapat membantu anda dan keluarga anda daripada bahana bil hospitalyang sangat membebankan, sila hubungi saya, di talian  
012 6543 629 utnuk keterangan secara percuma.

Akhir kata, sedikit nasihat daripada saya, ingatlah..


Dari Ibnu ‘Abbas, Rasulullah shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda,


اِغْتَنِمْ خَمْسًا قَبْلَ خَمْسٍ : شَبَابَكَ قَبْلَ هَرَمِكَ وَ صِحَّتَكَ قَبْلَ سَقَمِكَ وَ غِنَاكَ قَبْلَ فَقْرِكَ وَ فَرَاغَكَ قَبْلَ شَغْلِكَ وَ حَيَاتَكَ قَبْلَ مَوْتِكَ



“Manfaatkan lima perkara sebelum lima perkara :

Waktu mudamu sebelum datang waktu tuamu,
Waktu sehatmu sebelum datang waktu sakitmu,
Masa kayamu sebelum datang masa kefakiranmu,
Masa luangmu sebelum datang masa sibukmu,
Hidupmu sebelum datang kematianmu.”
(HR. Al Hakim dalam Al Mustadroknya, dikatakan oleh Adz Dzahabiy dalam At Talkhish berdasarkan syarat Bukhari-Muslim. Hadits ini dikatakan shohih oleh Syaikh Al Albani dalam Al Jami’ Ash Shogir)
Waktu mudamu sebelum datang waktu tuamu, maksudnya: “Lakukanlah ketaatan ketika dalam kondisi kuat untuk beramal (yaitu di waktu muda), sebelum datang masa tua renta.”
Waktu sehatmu sebelum datang waktu sakitmu, maksudnya: “Beramallah di waktu sehat, sebelum datang waktu yang menghalangi untuk beramal seperti di waktu sakit.”
Masa luangmu sebelum datang masa sibukmu, maksudnya: “Manfaatklah kesempatan (waktu luangmu) di dunia ini sebelum datang waktu sibukmu di akhirat nanti. Dan awal kehidupan akhirat adalah di alam kubur.”
Masa kayamu sebelum datang masa kefakiranmu, maksudnya: ”Bersedekahlah dengan kelebihan hartamu sebelum datang bencana yang dapat merusak harta tersebut, sehingga akhirnya engkau menjadi fakir di dunia maupun akhirat.”
Hidupmu sebelum datang kematianmu, maksudnya: “Lakukanlah sesuatu yang manfaat untuk kehidupan sesudah matimu, karena siapa pun yang mati, maka akan terputus amalannya.”


ACT NOW BEFORE IT'S TOO LATE.

Sunday, May 12, 2013

PRUDENTIAL BSN TAKAFUL


KAMI KINI TELAH MEMENANGI
"ASIA'S BEST TAKAFUL OPERATOR"
2012.


SYABAS DIUCAPKAN DI ATAS PILIHAN YANG BIJAK INI!


Monday, April 1, 2013

Follow This Six Simple Steps to get You and Your Family COVERED! =)


*********

IKUTI 6 LANGKAH MUDAH UNTUK ANDA DAN KELUARGA MENDAPATKAN PERLINDUNGAN DARI PRUDENTIAL BSN TAKAFUL! 

atau
HUBUNGI 012 6543 629
WAN IBRAHIM WAN YUSOFF

"EJEN PRUDENTIAL SEPENUH MASA
YANG SENTIASA MEMBERIKAN PERKHIDMATAN
TERBAIK UNTUK ANDA DAN KELUARGA ANDA"

ACT NOW :) BEFORE IT'S TOO LATE :(

 
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI.
BERHATI-HATILAH KETIKA PULANG KE KAMPUNG.
INGATLAH ORANG YANG TERSAYANG :)



Friday, January 4, 2013

Tips Memilih Pelan Perlindungan dan Kad Perubatan Terbaik.


Tips memilih pelan perlindungan, kad perubatan dan takaful

Ramai yang bertanya kepada saya.. bagaimana cara ingin tahu kad perubatan mana yang terbaik?? Jawapannya mudah sahaja.. Awak masuk hospital dulu baru tahu.. citer banyak tak guna.. hehe.. Sebagai seorang perunding, perkara pertama yang saya ingin tahu adalah “apakah keperluan anda?” dari situ baru saya dapat advise anda yang mana yang terbaik..  di bawah saya beri sedikit tips bagaimana memilih pelan terbaik dari pelbagai aspek.

GENERAL :
  • 1.      Pilih Pelan yang islamik iaitu mematuhi syariah (Wajib bagi umat islam)
  • 2.      Pilih Pelan dari syarikat yang kukuh
  • 3.      Pilih Pelan yang lengkap atau komprehensif (Simpanan,Pelaburan,Perlindungan)

KAD PERUBATAN :

  • 1.      Pilih pada kad yang mempunyai coverage yang tinggi
  • 2.      Bukan pelan 'STANDALONE' (Pelan hanya kad perubatan) <- -TIDAK KOMPREHENSIF
  • 3.      Bukan 'yearly renewal'.. Mesti  mau “Guaranteed Renewal” (ni yang paling penting dan ramai yang tak tahu.. Call saya 012.6543.629 untuk tahu status medical card anda)
  • 4.      Adanya Rider pilihan untuk pengecualian bayaran jika terkena penyakit kritikal atau lumpuh kekal <-- (Penting jugak ni.. kalau dah sakit sape nk bayar.. masa tu dah sakit dan  dah tak boleh kerja..)
Di bawah merupakan pembuktian bahawa TAKAFUL PRUDENTIAL BSN merupakan pilihan terbaik untuk SEMUA.


Untuk mengetahui lebuh lanjut, sila hubungi saya, saya sudi membantu anda mendapatkan khidmat yang terbaik.
Call Now 012 6543 629 :) Before It's Too Late. :(



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...